Sportuješ a chceš podat dobrej výkon? Nezapomeň pít!

Určitě se ti to někdy stalo – hraješ celý odpoledne frisbee nebo fotbálek a na flašku s vodou si ani nevzpomeneš. Tvoje výkonnost postupně upadá a navečer už frisbee nechytneš ani náhodou a míče lítají daleko od brány. Pak tě rozbolí hlava, seš fakt unavenej a máš potíže se soustředěním. Tvůj organismus ti takhle může dávat najevo, že jsi mu nedostatečným pitným režimem způsobil lehkou dehydrataci. Přitom by se to stát vůbec nemuselo.

Během dehydratace dochází nejen k úbytku tekutin v těle, ale také ztrátě minerálů. Proto je během sportování nejlepší pravidelně pít, a to neochucené minerálky. Pokud si dáváš vážně do těla, můžeš zkusit i iontové nápoje.

Pitný režim má vliv na tvůj sportovní výkon!

Úplně vyhnout by ses měl, nejen před sportem, pití slazených nápojů (např. džus, Cola apod.). Větší množství těhle sladkejch vodiček může během sportování vyvolat nízkou hladinu cukru v těle, která bývá doprovázena slabostí, pocením a naprostou ztrátou schopnosti podat výkon.

Během každé hodiny sportování, bys měl vypít 200 – 400 ml nápoje. Doplňovat tekutiny bys měl i přibližně půl hoďky před ním a po něm. Důležitý je pít postupně, protože pokud vypiješ všechno najednou, může ti to taky znemožnit další sportování. Tekutina se ti nahromadí v žaludku, budeš se cítit nafouknutej a totálně odrovnanej.

„Mně stačí pivo.“ řekl a usnul!

Asi už jsi slyšel, že každej správnej sportovec si musí po sportovním výkonu, nebo i během něj, dát pěkně vychlazený pivo. Problém je ale v tom, že pivo člověku nedoplní potřebný ionty a navíc ještě prohloubí ztrátu tekutin. To může urychlit proces dehydratace. Když si dáš pivo, žádnej zázračnej sportovní výkon nečekej! Spíš usneš a ještě tě bude bolet hlava.